سمارة المغربية للكروشيه والاشغال الفنية
نرحب بك عزيزتي الزائرة وندعوك للتسجيل في منتديات سمارة المغربية للكروشيه والاشغال الفنية لمعاينة كل المواضيع .
اهلا وسهلا بك .
نرحب بك عزيزتي الزائرة وندعوك للتسجيل في منتديات سمارة المغربية للكروشيه والاشغال الفنية لمعاينة كل المواضيع .
اهلا وسهلا بك .
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى خاص بالكروشيه

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

عروسة ومحتاجة نصايحكم

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ام سراج
عضوة جديدة
ام سراج

عروسة ومحتاجة نصايحكم  Empty
مُساهمةموضوع: عروسة ومحتاجة نصايحكم    عروسة ومحتاجة نصايحكم  Icon_minitime1الثلاثاء أكتوبر 29 2013, 11:30

السلام عليكم ورحمة الله وركاته
دى اول مرة اشارك فى منتدى بس بجد انا محتااااااااااااااااااااااااااااسة خالص
فرحى بعد شهر وحاسة انى مش عارفة افكر فى حاجة ولا عارفة اعمل حاجة
الحمد لله تقريبا خلصت الجهاز باقى حاجات بسيطة
بس المشكلة انى حتى مش عارفة اهتم بجسمى ازاى ولا اختار الكوافير والفستان كل معلوماتى ساحت رغم انى كتيرررررررررررر قدمت نصايح ووصفات
وعندى احساس بالخوف جدااااااااااااااااا رغم انى انا وخطيبى بنحب بعض جدا ومتفاهمين جدا
بالله عليكو ساعدونى ازاى حتى ارتب اولوياتى 
وداعواتكم
جزاكم الله خيرا
narfout
مشرفة عامة
narfout

البلد : لبنان
العمل العمل : مكياج ولفات طرح ومنوكير
المزاج المزاج : الحمد لله رب العامين

مُساهمةموضوع: رد: عروسة ومحتاجة نصايحكم    عروسة ومحتاجة نصايحكم  Icon_minitime1الأربعاء أكتوبر 30 2013, 10:57

السلام عليكم اختي ام سراج ومبارك عليكي سلفاً
انا سبقتك من كام شهر اتجوزت حوالي ٤ شهور وحصل معي زيك مع اني اختصاص للعروسة ههههههه
شي طبيعي اختي بس اهههههههم شي ما تتوترين واتركي الامور ببساطتها ففي البساطة الجمال
والله زوجي ما رضي حد يعملي مكياجي وطرحتي قللي اعمليهم بنفسك بكل بساطة وفعلا هذا الذي حصل 
والف حمد وشكر لله كان ولا اروع الحمد لله.
انصحك تشربي مي كتيييييير هذه الفترة لتعطي حيوية وبريق لوجهك وبشرتك
وحاولي تخصصي كل يوم ساعة في النهار للنوم وابتعدي عن السهر قدر المستطاع
اما لبشرتك نصييييحة الجئ للمواد الطبيعبية اعملي كل يوم ماسك لوجهك
الماسك الاول عبارة عن خليط من ماء الورد ومقدار من النشا اخلطيهم ليصبح متل اللبن 
ثم ضعيه على بشرتك نصف ساعة ليجف ثم اشطفيه بالماء الفاتر ثم البارد لتسكير مسام الوجه
الماسك الثاني فقط برش الخيار روووووعة ضعيه نصف ساعة على بشرتك وبعدها اشطفيه فقط بالماء البارد ثم امسحيه بماء الورد
اجعلي هذان الماسكان بالتناوب يومياً ولا تنسي الاكثار من شرب الماء.
اما بالنسبة لفستان فرحك انا مش عارفة جسمك كيف شكله يعني لو صدرك كبير اختاري فستان يكون بسيط الشغل عليه على الصدر
يعني ما يكون مشغول بالخرز والستراس كتير ولو صدرك صغير يبقى اختاري الفستان المشغول على صدره ليبرز صدرك
لو خصرك رفيع ممكن تلبسي اللي مخصر او المنفوخ مفيش مشكلة يعني موديل ساندريون
لو مليانة تحاشي الفستان الي فيه طبقات كثيرة .
بالنسبة لمكياجك انصحك ما تطلبي المكياج القوي واستغني عن الالوان الفاقعة 
ما اعرف انتي من اي بلد حسب التقاليد عندكم في المكياج لو خليجي مثلا لازم ترسمي عينيك بالاسود الواضح
انا شخصيا اخترت الوان الاسود الخفيف من الاطراف والابيض في زوايا العين الداخلية والازرق التركواز على خط الرموش السفلية
اخترت التركواز بنفس لو كرافات زوجي وبوكيه ابورد كانت ابيض ومن الوسط ازرق ههههه بس كان كتير مميز 
كنت نزلت بعض المقاطع للعين والبوكيه بس فاتحة نت من الموبايل وتركت اللاب توب في السعودية والصور عليه
لما ارجع ان شاء الله ذكريني انزلك بعض المقاطع لاني حالياً في لبنان بزيارة عند اهلي.
موفقة حببتي ولو اي مساعدة تحت امرك اكتبي هنا في هذا الموضوع وارسلي لي عالخاص رسالة انك كتبتي سؤال
لان الرسالة عالخاص توصلي عالميل حالا اوكي
سلام حببتي وموفقة ان شاء الله يا عروسة
ام نزار
مشرفة اقسام الكروشيه
ام نزار

البلد : الاردن
المزاج المزاج : رايق على الاخر

مُساهمةموضوع: رد: عروسة ومحتاجة نصايحكم    عروسة ومحتاجة نصايحكم  Icon_minitime1الأربعاء أكتوبر 30 2013, 11:06

بالبداية اهلا وسهلا بيتك التاني مع اخواتك 
ثانيا مبارك الخطوبة وربنا يتمم بالخير ويفرحك ويرزقك الذرية الصالحة تقر عينيكي بيها
بالنسبة للخوف وشعور بالارتباك طبيعي هاي حيلة جديدة ومسؤولية ولتمنالك فيها حياة سعيدة طول العمر 
بما انه مش باقي الا شهر واحد ضروري تروقي وتختاري الكوافيرة وتحددي فستان الزفاف مهم جدا وازا باقي شغلات بسيطة للجهاز ممكن بيوم او يومين تشتريهم بس حاولي تشتريهم هلا حتى يرتاح  بالك 
اما اهتمامك بجسمك وشعرك وجهك في قسم خاص بالمنتدى بهتم بالمستحضرات وتجميل ممكن تفوتي عليه واكيد حتسفيدي منهن كتير واتمنالك توفيق  ام سراج
ومرحبا بكي معنا
ام طارق
مديرة المنتدى
ام طارق

البلد : اليمن
العمل العمل : الكروشيه
المزاج المزاج : نرفوزه حبتين بس قلبي طيب

مُساهمةموضوع: رد: عروسة ومحتاجة نصايحكم    عروسة ومحتاجة نصايحكم  Icon_minitime1الخميس أكتوبر 31 2013, 14:12

اهلا بيك  اختي العزيزه منوره المنتدى والف الف مبروك الله يوفقك 

اما بالنسبه للنصائح والله الاخت narfout كفت ووفت وهي اخصائيه واكثر واحده تفهم بالبشره والمكياج وعروسه جديده وان شاء الله تستفيدي من نصائحها 
ام سراج
عضوة جديدة
ام سراج

مُساهمةموضوع: رد: عروسة ومحتاجة نصايحكم    عروسة ومحتاجة نصايحكم  Icon_minitime1الثلاثاء نوفمبر 19 2013, 05:53

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا بشكر كل من ردت على موضوعى جزاها الله خيرا وفعلا بحاول استفيد منكم كتير ربنا يجعله فى ميزان حساناتكم
ثانيا بقى محتاجة دعاء كل من يقراء كلامى جدا لانى  حزينة والدة خطيبى تعبت ودخلت المستشفى قبل كتب كتبنا بيومين واتأجل كتب الكتاب ادعولى ربنا يشيفها يارب هى طيبة اوى ونقدر نعمل الفرح فى ميعاده يوم 27 نوفمبر
ياااااااااااااااااااااااارب
سمارة المغربية
الادارة
سمارة المغربية

البلد : المغرب
العمل العمل : احب الكروشيه
المزاج المزاج : الحمد الله على كل شئ

مُساهمةموضوع: رد: عروسة ومحتاجة نصايحكم    عروسة ومحتاجة نصايحكم  Icon_minitime1الثلاثاء نوفمبر 19 2013, 14:10

وعليك السلام ورحمة الله وبركاته اهلا حبيبتي ام سراج نورتي المنتدى انا شوفت موضوعك من اول مانزلتيه بس لاني مش متجوزة ولا اعرف او اقدر افيدك تركت صاحبة الخبرة ميرفت العسل ترد عليكي وردها ماشاء الله وفى وكفى وام نزار كمان ربنا يجازيهم خير.
ربنا يتمم ليكي على خير اختي ويشفي حماتك قبل الفرح بادن الله ونفرح بيكي يا عروسة .
مبروك اختي ربنا يسعدك.
https://samara-ahlamontada.forummaroc.net
narfout
مشرفة عامة
narfout

مُساهمةموضوع: رد: عروسة ومحتاجة نصايحكم    عروسة ومحتاجة نصايحكم  Icon_minitime1الأربعاء نوفمبر 20 2013, 12:48

ربنا يشفيها اختي اتكلي على الله وما تتوترين وان شاء الله كل خير
narfout
مشرفة عامة
narfout

مُساهمةموضوع: رد: عروسة ومحتاجة نصايحكم    عروسة ومحتاجة نصايحكم  Icon_minitime1الأربعاء نوفمبر 20 2013, 12:50

سمارة المغربية كتب:
وعليك السلام ورحمة الله وبركاته اهلا حبيبتي ام سراج نورتي المنتدى انا شوفت موضوعك من اول مانزلتيه بس لاني مش متجوزة ولا اعرف او اقدر افيدك تركت  صاحبة الخبرة ميرفت العسل ترد عليكي وردها ماشاء الله وفى وكفى وام نزار كمان ربنا يجازيهم خير.
ربنا يتمم ليكي على خير اختي ويشفي حماتك قبل الفرح بادن الله ونفرح بيكي يا عروسة .
مبروك اختي ربنا يسعدك.
 مشككككككووووووووورة سمورتي انتي العسل وهاد اقل الواجب وبعرف اني مقصرة كتير معاكي في المنتدى بس معذورة وانتي قلبك طيب وتسامحيني ههههههه

عروسة ومحتاجة نصايحكم
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» شوفي الباربي بتاعتك بنتك عروسة بالكروشيه